Als sociaal ondernemer sta je niet voor zomaar een product of dienst, maar voor een systeemverandering. Je wilt de juiste mensen bereiken en bewust maken van een nieuw verhaal. De route hier naartoe is langer en complexer dan die van mainstream concurrenten...
Hoe zet je je data slim in...
Voor non-profitorganisaties is het de kunst om een relatie aan te gaan met donateurs en hiervoor ál je data slim in te zetten. De beweging van offline naar online fondsenwerving vindt versneld plaats en hier wil je flexibel op inspelen met de juiste online kanalen. Hoe doe je dat?
... en hoe haal je de juiste expertise in huis?
Misschien heb je mensen in huis die wat van online marketing af weten, maar waarschijnlijk niet alle online expertises. En al helemaal geen senior online expert.
Een logisch idee is om iemand aan te nemen met verstand van al deze zaken. Maar wat voor profiel heeft deze fondsenwerver of impact marketeer en waar vind je die? En als die persoon hebt gevonden, hoe zorg je ervoor dat hij of zij niet alleen binnen zijn eigen vakgebied denkt, maar zich blijft ontwikkelen?
Voor het online stuk kún je een online marketingbureau inschakelen. Maar snappen zij jouw organisatie? Hebben ze écht de juiste expertise? En weten ze die ook in jouw organisatie binnen te brengen?
Je zou willen dat je online marketing kon uitbesteden aan iemand met kennis van zaken…
Hoe fijn zou het zijn als je tijdelijk een externe online marketing specialist kan inschakelen? Iemand die begrijpt wat impact marketing inhoudt en veel kennis bij je organisatie naar binnen brengt. Iemand die het gewoon voor je regelt in korte tijd en voor een redelijk tarief.
Kortom: iemand zoals ik.
Als 360 graden freelance online marketeer voor non-profits en sociale ondernemingen help ik je met het uitdenken én op de rit zetten van je online marketing.
Ik werk al jaren op freelance en interim basis aan online marketing voor non-profitorganisaties en sociale ondernemingen zoals War Child, LENA the fashion library en Trees for All. Dus ik ken de behoeften, praktische vraagstukken én online marketinguitdagingen.
Judith is een vaste waarde voor het Online Team bij War Child geworden. In no-time heeft ze op een uiterst efficiënte, innovatieve (disruptive) manier het SEO / SEA kanaal geoptimaliseerd om meer conversies te realiseren. Haar manier van werken (hands-on, agile, met kennissessies) is zeer efficiënt voor ons gebleken en dat is ook terug te zien in de resultaten. Ze is zeer betrokken: het werk van War Child staat bij haar altijd voorop met als einddoel het helpen van kinderen uit oorlogsgebieden.
Matthijs Rijpma
Ik ben Judith en ik heb jarenlange ervaring als online marketeer. Ik draag bij aan de zichtbaarheid en het online succes van missiegedreven organisaties die aan één of meerdere Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG) werken.
Organisaties die hun sociale verantwoordelijkheid nemen en actief bijdragen aan lagere CO2-uitstoot, bewust consumeren, en/of gelijke kansen. Meer over Birdwing Digital.
Als freelance online marketeer werk ik op drie niveaus: ik kijk naar het grote plaatje, geef concreet en praktisch uitvoerbaar advies
én zorg ervoor dat dit in praktijk wordt gebracht:
Is je website wel optimaal ingericht om je doelstellingen te bereiken? Wat kun je verbeteren en op welke online marketingkanalen moet je inzetten? Als je door de bomen even het bos niet meer ziet, kan ik je helpen als online marketing strateeg. Ik begin meestal met het uitwerken van een online assessment om 'de trap tegen de juiste muur aan te zetten'.
Ik breng de prestaties van jouw online marketing in kaart en maak een assessment van de verkeersbronnen naar de website en de online funnel. Hieruit komen concrete aanbevelingen voor je website en online marketingkanalen waar je gelijk mee aan de slag kunt. In een concreet plan werk ik een duidelijke route & aanpak uit.
Dit doe ik in een korte periode van 2-3 weken. Geen stapel papier, maar overzichtelijk en to-the-point. Een assessment begint bij € 1480.
Komt er een groot project aan zoals het lanceren van een nieuwe website of het migreren van een website en weet je niet waar je de tijd vandaan moet halen? Heb je iemand nodig die zorgt dat de plannen voor online worden uitgevoerd? In de rol van interim of freelance projectmanager of Scrum Master stap ik makkelijk op die rijdende trein en zorg ik dat het gebeurt.
Ik regel dat mens, middelen en capaciteit bij elkaar komen en deadlines worden gehaald. Ik draag kennis over en zorg dat mensen doorkunnen. Indien nodig selecteer ik ook de juiste externe partijen voor wat er moet gebeuren.
Dit kan voor een korte of langere periode voor een halve dag tot een paar dagen in de week. Alles in goed overleg. Mijn uurtarief hangt af van de aard, het aantal uren en de totale duur van de opdracht en ligt tussen € 100 - € 120 per uur.
Soms kan het lastig zijn om van plannen naar actie te komen. Weet je wat je te doen staat op online marketing vlak, maar heb je de tijd, mensen of expertise niet in huis? Komt het er maar niet van om die website te optimaliseren, campagne uit te werken of Google Grants goed te herstructureren? Of kom je tijd tekort om die online marketing funnel eens goed tegen het licht te houden?
Als hands-on online marketeer help ik je graag praktisch op weg met bijvoorbeeld on-page SEO, het opzetten van SEA (Google Grants), Social Ads of e-mail marketing. Zo krijgt je online marketing een duwtje in de goede richting.
Wil je zelf aan de slag met online marketing, maar mis je kennis of handvatten hiervoor? Ik bied verschillende online marketing trainingen en workshops aan. Vraag naar de mogelijkheden voor jouw organisatie.
Judith is een vaste waarde voor het Online Team bij War Child geworden. In no-time heeft ze op een uiterst efficiënte, innovatieve (disruptive) manier het SEO / SEA kanaal geoptimaliseerd om meer conversies te realiseren. Haar manier van werken (hands-on, agile, met kennissessies) is zeer efficiënt voor ons gebleken en dat is ook terug te zien in de resultaten. Ze is zeer betrokken: het werk van War Child staat bij haar altijd voorop met als einddoel het helpen van kinderen uit oorlogsgebieden.
Matthijs Rijpma
War Child
Willemijn Kaptein
Vogelbescherming Nederland