Google training

Advertenties maken in Google Ads en Google optimalisaties
Wil je weten hoe adverteren via Google Ads werkt en ben je benieuwd naar SEA-tips en Google optimalisaties? Wil je graag meer bezoekers naar je website door te adverteren op de juiste Google zoekwoorden? Heb je de tijd en mensen in huis om SEA zelf te doen? Dan is deze Google training misschien wat voor jou!

WAT IS DE GOOGLE TRAINING?

In de Google training krijg je in een dagdeel uitleg over hoe SEA kan bijdragen aan het behalen van jouw strategische marketingdoelstellingen en hoe Google Ads werkt. In de training krijg je SEA-tips voor meer bezoekers naar je website, een heldere uitleg van Google optimalisaties en leer je advertenties maken op de juiste Google zoekwoorden. De Google training is praktijkgericht zodat je gelijk SEA zelf kan gaan doen!

VRAGEN DIE WORDEN BEANTWOORD:

  • Hoe krijg ik meer bezoekers naar mijn website met SEA?
  • Hoe kan ik mijn Google Ads account het beste inrichten?
  • Hoe kom ik erachter welke Google zoekwoorden het beste zijn?
  • Hoe kan ik advertenties maken die werken voor mijn doelgroep?
  • Hoe zorg ik voor zo laag mogelijke kosten per klik (CPC’s)?
  • Welke Google optimalisaties werken voor mij het beste?
  • Hoe kan ik SEA zelf doen?

WANNEER DEZE GOOGLE TRAINING?

Deze training is vooral handig als je niet gelijk een SEA-specialist hoeft te worden maar snel en pragmatisch aan de slag wilt met het optimaliseren van je Google Ads account. Eerdere ervaring met SEA of advertenties schrijven is niet nodig. Na de training kun je gelijk aan de slag met je advertenties in Google Ads!

WAT IS HET RESULTAAT?

Na het volgen van deze Google training:

  • Begrijp je de basisprincipes van SEA;
  • Weet je hoe je de juiste Google zoekwoorden kiest;
  • Weet je hoe je een Google advertentie maakt die werkt;
  • Begrijp je welke Google optimalisaties slim zijn;
  • Kun je SEA zelf doen.

VOOR WIE IS DEZE GOOGLE TRAINING?

Geschikt voor jouw organisatie als...

  • Je een kleinere onderneming met een beperkt budget bent en betaalbare hulp met SEA nodig hebt om effectief aan je (online) marketing te kunnen werken;
  • Je denkt dat het genereren van meer bezoekers naar je website met Google Ads precies is wat je nodig hebt en je handvatten wilt om dit goed te doen;
  • Je een gevestigd merk bent dat graag effectiever wil werken aan (online) marketing en een team wil trainen in Google optimalisaties om concurrerend te blijven.

Hoe werkt het en wat kost het?

De Google training duurt een dagdeel en de datum en locatie leggen we in overleg vast. Deze is voor maximaal vier personen ‘incompany’ en kost € 797.  Er is (nog) geen online variant beschikbaar. Deze training is een basis waarmee je, als je wilt, vervolgens voor een Google Ads basisexamen door kunt gaan.

Wat krijg je precies?

  • Een dagdeel Google training voor maximaal 4 personen;
  • Inhoud training afgestemd op jouw organisatie;
  • Op een overeen te komen locatie en tijd;
  • SEA-tips & tools waar je direct mee aan de slag kan.
Google training geven

SEA SAMENWERKING

Met Google Ads bereik je mensen die actief op zoek zijn naar de oplossingen die je biedt door zoekopdrachten te koppelen aan relevante advertenties. De mogelijkheden van Google Ads zijn nogal uitgebreid, wat het optimaliseren en beheren ingewikkeld maakt. Een Google training biedt dan uitkomst!

 

Ben je geïnteresseerd? Vraag dan een offerte aan voor een Google training bij jouw organisatie of neem contact op voor meer informatie.

Wat is SEA?

Online adverteren in Google Ads
SEA is ‘Search Engine Advertising’, zoekmachine adverteren, en is het inkopen van advertentieruimte in Google Ads boven en onder de organische zoekresultaten.

 

Dit doe je door via het veilingsysteem van Google Ads te bieden op de voor jouw website belangrijke zoekwoorden waarvoor je in Google Ads betaalt per klik. Elke keer als je de veiling 'wint', wordt jouw advertentie vertoond.

SEA MOGELIJKHEDEN IN ADVERTEREN

SEA is groter dan Google. Je kunt ook via Bing adverteren, maar in Nederland zoekt het merendeel nog altijd via Google. Binnen Google Ads kun je gebruik maken van tekstadvertenties, maar ook van Display advertising (banners), Google Shopping (voor webshops) en retargeting.

 

Daarnaast is YouTube een zoekmachine (ook van Google) waarin je kunt adverteren met zowel video advertenties als tekstadvertenties. Er zijn steeds meer mogelijkheden om SEA effectief in te zetten voor je doelgroep.

Google training advertenties

GOOGLE ADS EN ZOEKWOORDEN

Wat SEA interessant maakt, is dat je in Google Ads tekstadvertenties koppelt aan relevante zoekwoorden waardoor ze precies kunnen inspelen op de intentie van de zoeker. Met Google Ads bereik je dus mensen die actief op zoek zijn naar de oplossingen die je biedt.

 

In goede Google Ads campagnes worden de belangrijkste vragen van je potentiële klanten of donateurs beantwoord met sterke, duidelijke advertenties met een Call-to-Action die ervoor zorgt dat mensen doorklikken naar je website.

 

SEA zorgt dus direct voor meer bezoekers naar je website. Een verschil tussen SEA en SEO is dat je in Google Ads per klik op je advertentie betaalt.

 

 

Neem contact op over de Google training

WAT IS DE KRACHT VAN SEA?

SEA is binnen online adverteren een echt performance marketingkanaal. Op basis van data uit Google Ads en Google Analytics kun je precies zien hoe adverteren in Google presteert en krijg je antwoord op de volgende vragen:

 

  • Welke zoekwoorden werken goed en welke minder?
  • Voor welke zoekwoorden betaal ik te hoge kosten per klik (CPC)?
  • Welke advertenties werken goed en welke niet (A/B testen)?
  • Hoe presteren mijn advertentie-extensies?
  • Welke zoekwoorden zorgen voor conversies op mijn website?

 

Door wekelijks je Google Ads campagnes te monitoren kun je ze steeds optimaliseren zodat de kwaliteitsscores verbeteren, je minder kosten per klik gaat betalen en/of je meer conversies genereert, afhankelijk van het doel dat je met online adverteren hebt.

WAAROM ZOU JE ONLINE ADVERTEREN?

Naast SEO is SEA een belangrijk kanaal om bezoekers vanuit zoekmachines te genereren en versterken de twee elkaar. Het is geweldig als het lukt om hoog in Google te komen in de organische resultaten, maar voor veel zoekwoorden is dit moeilijk vanwege de enorme concurrentie. Bovendien domineren binnen Google advertenties steeds meer de top van veel zoekresultaten, waardoor organische resultaten omlaag schuiven en minder bezoekers naar je website genereren.

 

AAN DE SLAG MET SEA

Wil je online adverteren en aan de slag met Google Ads? Hier help ik je graag bij! Je kunt SEA uitbesteden aan Birdwing Digital of, als je er liever zelf mee aan de slag gaat, deze Google training volgen.