War Child

FONDSENWERVING ONLINE VOOR WAR CHILD

“Judith is vliegensvlug een vaste waarde geworden voor het Online Team bij War Child. En ook binnen de rest van de organisatie dankzij haar inzet als vrijwilligster op diverse events en scholen voor ons. In no-time heeft ze op een uiterst efficiënte, innovatieve (disruptive) manier het SEO / SEA kanaal geoptimaliseerd om meer conversies te realiseren.

 

Haar manier van werken (hands-on, agile, met kennissessies) is zeer efficiënt voor ons gebleken en dat is ook terug te zien in de resultaten. Ze is vriendelijk in de omgang, altijd vrolijk, en zeer betrokken en geëngageerd: het werk van War Child staat ook bij haar altijd voorop als einddoel: het helpen van kinderen uit oorlogsgebieden.”

 

Matthijs Rijpma, Online Marketeer War Child Holland

KLANTVRAGEN

Voor online fondsenwerving had War Child specifieke online marketing vragen:

  • Waar liggen kansen voor onze fondsenwerving online?
  • Hoe zorgen we dat meer mensen online doneren aan War Child?
  • Hoe werken we continu aan website optimalisatie?
  • Op welke manier halen we meer traffic naar de website met SEO?
  • Hoe halen we meer rendement uit SEA?

RESULTAAT

War Child haalt nu meer resultaat uit online marketing. In 7 maanden werkten we intensief samen. Dit leidde tot:

  • Duidelijke strategische keuzes m.b.t. fondsenwerving online.
  • Stijging in het conversiepercentage van online donaties.
  • Verankering van optimalisatie (SEO) kennis in de organisatie.
  • On-page optimalisatie van de hele War Child website.
  • Kostenefficiënte inzet SEO / SEA voor meer traffic en conversie.

AANPAK

Voor War Child lag de prioriteit bij het maken van slimme strategisch-tactische keuzes m.b.t. fondsenwerving online. Tijdens onze samenwerking hebben we het volgende neergezet:

  • Strategie: assessment met analyse van de website, Google Analytics en search kanalen inclusief aanbevelingen strategisch-tactische keuzes online.
  • Proces: verankering van website optimalisatie (SEO) kennis in de organisatie d.m.v. kennissessies en agile samenwerking.
  • Operatie: SEO zoekwoorden onderzoek, content optimalisatie, content creatie, metadata optimalisatie, SEA-optimalisatie.

STATUS QUO

Sinds 2019 ligt er bij het aannemen van nieuwe medewerkers (nog) meer nadruk op online marketing skills zoals SEO en SEA. Zo wordt deze kennis dieper in de organisatie verankerd. Er wordt continu gewerkt aan website optimalisatie en A/B testen voor meer conversie. Ook wordt er steeds gekeken naar mogelijkheden om het verkeer naar de website te vergroten.

Over War Child

Kinderen zijn veerkrachtig - dat ziet War Child elke dag. Gelukkig maar. Want loskomen van oorlog, dat vraagt nogal wat van ze. Ze hebben een oma, een ouder of hun beste vriendje verloren. Herinneringen aan geweld zijn hardnekkig, waardoor het moeilijk is om mensen te vertrouwen. Net als concentreren. Of in slaap vallen. Een kind uit de oorlog halen is één – maar daarmee heb je de oorlog nog niet uit het kind.

 

Kinderen zijn sterker dan oorlog. War Child biedt kinderen uit oorlogsgebieden veilige ruimte, psychosociale hulp en onderwijs zodat zij weer kind kunnen zijn. Geld doneren aan dit goede doel doe je via de website.

War Child kantoor