Online marketing voor sociale ondernemingen

HOE VEROVEREN JULLIE ALS SOCIALE ONDERNEMING DE MARKT?

Jullie product of dienst is duurzamer, milieuvriendelijker of circulair. Maar daardoor kost dat product ook meer tijd, geld of moeite voor je klant.

Je moet dus uitleggen wat er belangrijk aan is dat jouw product of dienst eerlijker, circulair of met meer aandacht voor mens & klimaat is gemaakt. Je moet een nieuw verhaal vertellen. Maar hoe positioneer je jezelf dan als aantrekkelijk alternatief naar een brede doelgroep toe? Hoe vertel je jouw verhaal met zo veel overtuiging dat je je impact vergroot?

 

Jouw funnel is langer dan die van een gewoon bedrijf....

Naast je positionering, het overtuigen van je impact en het in gang zetten van een verandering, sta je voor dezelfde uitdagingen als ieder ander bedrijf. De weg naar jouw product of dienst is alleen langer. Dús ziet je (online) marketing funnel er ook anders uit.

 

En: hoe bereik je je doelgroep online?

25% van de sociaal ondernemers geeft aan dat het een uitdaging is om het juiste bereik via de verschillende online marketing kanalen te realiseren. Dit zit ‘m in het:

  • vinden van de juiste doelgroep;
  • genereren van (b2b-)leads;
  • (betaalbaar) opschalen van bereik;
  • internationaal bereik realiseren;
  • vinden van de juiste (nieuwe) kanalen.

Die moeilijkheid in het vinden en uitbreiden van je doelgroep maakt het extra belangrijk om aandacht te besteden aan hoe jij jouw (online) marketing funnel inricht. Zodat je weet hoe je jouw doelgroep bereikt én ze met jouw verhaal in het hart kunt raken zodat ze je product of dienst willen uitproberen.

Hoe ga jij als sociaal ondernemer je marketing inrichten?

Veel sociaal ondernemers hebben niet de juiste online marketing expertise in huis om met deze uitdagingen aan de slag te gaan. Het liefste bemoei je je zelf met de grote marketing lijnen, je zit alleen krap in je tijd.

 

Je hebt 3 opties:

  1. Een (goedkope) stagiair biedt soms tijdelijk uitkomst, maar overziet niet het hele plaatje.
  2. Een logisch idee is om iemand aan te nemen. Een goed gekwalificeerde impact marketeer met verstand van ál deze zaken. Maar waar vind je die?
  3. Voor het online stuk kun je een bureau inschakelen. Maar snappen zij jouw organisatie en de impact die je voor ogen hebt? Hebben ze écht de juiste expertise? En weten ze die ook in jouw organisatie binnen te brengen?

 

Je zou willen dat je online marketing kon uitbesteden aan iemand met kennis van zaken óf de juiste expertise in huis kon halen door je eigen mensen op te laten leiden.

WAT DACHT JE VAN EEN FREELANCE ONLINE MARKETEER?

Hoe fijn zou het zijn als je tijdelijk een externe online marketing specialist kan inschakelen? Iemand die begrijpt wat impact marketing inhoudt en veel kennis naar binnen brengt.

 

Kortom: iemand zoals ik.

 

Ik werk al jaren voor sociale ondernemingen dus ik ken de behoeften, praktische vraagstukken én online marketinguitdagingen die je hebt.

 

Ik zet mij met ontzettend veel plezier op freelance en interim basis in voor klanten zoals LENA the fashion library, Starters4Communities en DeStressontknoping. En dat plezier is wederzijds!

In een aantal sprints succesvol begeleid

⭐⭐⭐⭐

Vanuit haar expertise op het gebied van online marketing heeft Judith ons geadviseerd met een strategie en concrete tools om hier zelf mee aan de slag te gaan. Na een uitvoerige workshop rondom scrum en agile werken heeft ze ons in een aantal sprints succesvol begeleid om deze manier van werken eigen te maken. We zijn erg te spreken over haar in-depth strategische kennis, hands on mentaliteit en haar flexibiliteit. Judith is een aanpakker, denkt graag met je mee en verplaatst zich in jou als klant. Ik zou haar zeker aanraden aan andere Social Enterprises.

Elisa JansenElisa Jansen

LENA the fashion library

Ik werkte al voor de volgende klanten:

war child logo Trees for All De Stressontknoping logo See You logo LENA the fashion library Amref Flying Doctors Trimbos-instituut online strategie Starters4Communities logo think big act now 100weeks

Wie ik ben?

Ik ben Judith en ik heb jarenlange ervaring als online marketeer. Ik draag bij aan de zichtbaarheid en het online succes van missiegedreven organisaties die aan één of meerdere Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG) werken.

 

Organisaties die hun sociale verantwoordelijkheid nemen en actief bijdragen aan lagere CO2-uitstoot, bewust consumeren, en/of gelijke kansen. Meer over Birdwing Digital.

 

Wat ik voor jouw sociale onderneming kan betekenen

Ben jij sociaal ondernemer of impact marketeer? Ik kan je op verschillende manieren helpen om de impact van jouw online marketing inzet te vergroten:

Birdwing Digital

In een halve dag een online marketingfunnel

Mini Master

Werk tijdens deze Mini Master supersnel jouw online marketing strategie en funnel uit in een logisch overzicht.

Birdwing Digital

In 10 weken meer online impact

Online Impact Programma

Ga zelf aan de slag onder mijn online én offline begeleiding voor meer leads, donateurs of klanten met online marketing.

Birdwing Digital

Adviseur en freelance online marketeer

Werk met mij

Met mij als interim of freelance online marketing strateeg in huis maak je snel stappen richting jouw online marketing doelen.

Zwakke plekken legt ze haarfijn bloot

⭐⭐⭐⭐⭐

Judith is een heldere en doortastende online marketingspecialist. Ze leeft zich goed in, in een al bestaande website omgeving, werkt vanuit een eindvisie en formuleert van daaruit aanwijzingen om de doelstellingen te bereiken. Zwakke plekken legt ze haarfijn bloot en ze geeft adequate suggesties ter verbetering van het online marketingresultaat. Daarbij werkt ze snel en accuraat. Het is heel prettig samenwerken met Judith!

Paul LoomansPaul Loomans

De Stressontknoping

Alles kan je meteen toepassen

⭐⭐⭐⭐⭐

Het Online Impact Programma van Judith kan ik aanraden! Voor het kleine team bij Think Big Act Now was het precies wat we nodig hadden. Naast uitleg over Agile werken, zijn we de diepte in gegaan over online marketing. Tijdens het programma is er veel begeleiding en mag je echt alles voorleggen aan Judith. Je kan je online plan bespreken en krijgt meteen feedback om het te verbeteren en aan te scherpen. Voor sociale ondernemingen echt een aanrader om je impact te vergroten op een praktische en hands-on manier, alles kan je meteen toepassen.

Frouke BruinsmaFrouke Bruinsma

Think Big Act Now

online marketing sociale ondernemingen

Nieuwsgierig?

Ben je benieuwd wat ik voor jouw sociale onderneming kan betekenen? Vul dit formuliertje ↓ in en ik mail je om een belafspraak te maken.

 

Je mag ook direct mailen naar judith@birdwingdigital.nl of bellen naar 0641316881. Ik denk graag met je mee!