0641316881

©2019 by Birdwing Digital | Fotografie: Prisca Visser | Cookie & Privacy statement | Algemene voorwaarden 

FONDSENWERVING ONLINE VOOR WAR CHILD

 
Samenwerking War Child online strategie

“Judith is vliegensvlug een vaste waarde geworden voor het Online Team bij War Child. En ook binnen de rest van de organisatie dankzij haar inzet als vrijwilligster op diverse events en scholen voor ons. In no-time heeft ze op een uiterst efficiënte, innovatieve (disruptive) manier het SEO / SEA kanaal geoptimaliseerd om meer conversies te realiseren.


Haar manier van werken (hands-on, agile, met kennissessies) is zeer efficiënt voor ons gebleken en dat is ook terug te zien in de resultaten. Ze is vriendelijk in de omgang, altijd vrolijk, en zeer betrokken en geëngageerd: het werk van War Child staat ook bij haar altijd voorop als einddoel: het helpen van kinderen uit oorlogsgebieden.” 

Matthijs Rijpma, Online Marketeer War Child Holland

 

KLANTVRAGEN

Op het vlak van online fondsenwerving had War Child een aantal specifieke online marketing vragen:

  • Waar liggen kansen voor onze fondsenwerving online? 

  • Hoe zorgen we dat meer mensen online doneren aan War Child?

  • Hoe zorgen we voor continue website optimalisatie? 

  • Hoe halen we meer traffic naar de website met SEO? 

  • Op welke manier halen we meer rendement uit SEA?

RESULTAAT

War Child haalt nu meer resultaat uit online marketing. In 7 maanden werkten we intensief samen, wat leidde tot:

  • Duidelijke strategische keuzes m.b.t. fondsenwerving online.

  • Stijging in het conversiepercentage van online donaties.

  • Verankering van optimalisatie (SEO) kennis in de organisatie.

  • Onpage optimalisatie van de gehele War Child website. 

  • Kostenefficiënte inzet SEO / SEA voor meer traffic en conversie.

 

AANPAK

Voor War Child lag de prioriteit bij het maken van slimme strategisch-tactische keuzes m.b.t. fondsenwerving online. Tijdens onze samenwerking hebben we het volgende neergezet:

  • Strategie: assessment met analyse van de website, Google Analytics en search kanalen inclusief aanbevelingen strategisch-tactische keuzes online.

  • Proces: verankering van website optimalisatie (SEO) kennis in de organisatie d.m.v. kennissessies en agile samenwerking. 

  • Operatie: SEO zoekwoorden onderzoek, content optimalisatie, content creatie, metadata optimalisatie, SEA-optimalisatie.

STATUS QUO

Halverwege 2019 ligt er bij het aannemen van nieuwe medewerkers (nog) meer nadruk op online marketing skills zoals SEO en SEA zodat deze kennis dieper in de organisatie verankerd wordt. Er wordt continu gewerkt aan website optimalisatie en A/B testen voor meer conversie én mogelijkheden om website traffic te vergroten.

 

Kinderen zijn veerkrachtig - dat ziet War Child elke dag. Gelukkig maar. Want loskomen van oorlog, dat vraagt nogal wat van ze. Ze hebben een oma, een ouder of hun beste vriendje verloren. Herinneringen aan geweld zijn hardnekkig, waardoor het moeilijk is om mensen te vertrouwen. Net als concentreren. Of in slaap vallen. Een kind uit de oorlog halen is één – maar daarmee heb je de oorlog nog niet uit het kind. 


Kinderen zijn sterker dan oorlog. War Child biedt kinderen uit oorlogsgebieden veilige ruimte, psychosociale hulp en onderwijs zodat zij weer kind kunnen zijn. Geld doneren aan dit goede doel doe je via de website. 

fondsenwerving online goed doel war chil