0641316881

©2019 by Birdwing Digital | Fotografie: Prisca Visser | Cookie & Privacy statement | Algemene voorwaarden 

AGILE ONLINE MARKETING STRATEGIE VOOR LENA

 
20190208_121050.jpg

“Vanuit haar expertise op het gebied van online marketing heeft Judith ons geadviseerd met een strategie en concrete tools om hier zelf mee aan de slag te gaan. Na een uitvoerige workshop rondom scrum en agile werken heeft ze ons in een aantal sprints succesvol begeleid om deze manier van werken eigen te maken.


We zijn erg te spreken over Judith haar in-depth strategische kennis, hands on mentaliteit en haar flexibiliteit. Judith is een aanpakker, denkt graag met je mee en verplaatst zich in jou als klant. Ik zou Judith zeker aanraden aan andere social enterprises!”

Elisa Jansen, Co-owner LENA the fashion library

 

KLANTVRAGEN

LENA bestaat ruim vier jaar en wil het verdienmodel en de propositie aanscherpen alvorens (online) te kunnen opschalen en groeien. LENA had begin 2019 specifieke online marketing vragen:

  • Hoe verbeteren we Lena’s (online) propositie?

  • Hoe sturen we onze doelgroep van online naar de winkel?

  • Hoe halen we meer online rendement uit de LENA webshop?

  • Hoe werken we gefocust aan onze marketingdoelstellingen?

  • Hoe zetten we onze online marketing kanalen optimaal in?

  • Met wie verankeren we marketing in Lena’s organisatie?

RESULTAAT

LENA heeft haar impact kunnen vergroten door het effectief inrichten van online marketing. In 8 weken werkten we intensief samen, wat leidde tot:

  • Overzichtelijke online propositie op basis van klantonderzoek;

  • Online marketingstrategie MVP gericht op omnichannel;

  • Kostenefficiënte inzet online voor traffic, interactie, conversie;

  • Scrum-werkwijze gefocust op pijlers online marketingstrategie;

  • Toename website traffic uit social media / content van 250%;

  • Uitgewerkt profiel voor een online (growth) marketeer.

 

AANPAK

De prioriteit bij LENA lag op het neerzetten van een heldere online marketingstrategie, implementeren van een gefocuste Scrum-werkwijze met de klant centraal en het inrichten van optimale randvoorwaarden voor de performance marketing kanalen SEO en online advertising. In 8 weken hebben we het volgende neergezet:

  • Strategie: verduidelijking online weergave propositie en oplevering online marketing strategie MVP in één sprint.

  • Proces: volledige implementatie Scrum werkwijze binnen 3 sprints (zes weken).

  • Operatie: content marketing planning, optimalisatie Google Analytics tracking, SEO zoekwoorden onderzoek.  

STATUS QUO

Halverwege 2019 wordt de laatste hand gelegd aan de nieuwe LENA webshop met de aangescherpte propositie. Naast het optimaliseren van de interactie en conversie via de webshop zal opschalen van traffic via de online kanalen zorgen voor meer groei. Het merendeel van de online kanalen wordt door de ladies achter LENA zélf ingezet!

 

LENA the fashion library is een kledingbibliotheek. De oneindige kledingkast voor de open minded & fashionable vrouw. LENA biedt een collectie van gevestigde internationale merken, unieke labels én vintage kleding waarin kwaliteit, stijl en hergebruik centraal staan.


LENA pakt het afvalprobleem in de kledingindustrie aan door focus op levensduurverlenging van kleding en het aanjagen van de transitie naar een circulair model. Met een abonnement kun je meteen beginnen met het lenen van hippe kleding! Nieuwsgierig? Check de LENA webshop.

LENA the fashion library scrum workshop