Online marketingstrategie

In één sprint een online marketingstrategie
Werken je website en online marketing voor jouw missiegedreven organisatie? Heb je verschillende online kanalen geprobeerd, maar denk je dat het nóg beter kan? De Online Marketingstrategie Sprint biedt uitkomst!

WAT IS DE SPRINT?

In de Sprint (korte, afgebakende periode) breng ik de prestaties van jouw online marketing in kaart. Ik doe een grondige assessment van de verkeersbronnen naar de website en de online marketing funnel. Samen met een website analyse vormt dit een operationeel online marketingplan met concrete aanbevelingen voor je website en inzet van je online marketing kanalen.

ONLINE MARKETINGstrategie

Dit plan beantwoordt de vragen:

  • Is je website ontworpen en geoptimaliseerd om de doelstellingen te bereiken?
  • Wat zijn mogelijkheden voor website-verbetering?
  • Welke online marketingactiviteiten leveren de beste resultaten op? Hoe kun je die inspanningen optimaliseren?

VOOR JOUW SOCIAL ENTERPRISE?

Een Online Marketingstrategie Sprint is een goede keuze wanneer:

  • Je een kleinere onderneming met een beperkt budget bent en betaalbare hulp bij online marketing nodig hebt. Je bent bereid en in staat om een ​​deel van het uitvoerende werk zelf te doen;
  • Je overweegt de online marketing uit te besteden, maar wilt zien hoe het is om met een freelance online marketeer te werken;
  • Je website bezoekers krijgt, maar lage conversiepercentages hebt of je twijfelt aan de conversie die het oplevert;
  • Je een merk bent dat heeft geïnvesteerd in online marketing, maar je strategisch online marketingadvies wilt om concurrerend te blijven.

HOE HET WERKT

Heb je geïnvesteerd in content, online advertenties, Social Media of andere marketingkanalen, maar weet je niet zeker of het effectief was? Dan is een professionele assessment een slimme investering.

 

Tijdens de Sprint help ik je in slechts drie weken met de uitwerking van een online marketingstrategie op basis van de doelstellingen van je organisatie en een analyse van de huidige resultaten die je (online) behaalt. Het resultaat: een praktisch toepasbaar online marketingplan.

HET RESULTAAT

Wat staat er in de online marketingstrategie?

  • Website assessment van functionaliteit - UX;
  • Google Analytics-analyse van online gedrag, kanalen en website optimalisaties​;
  • Uitgewerkt in een overzichtelijke presentatie met praktische verbeterpunten;

Hierop volgt een online marketingsessie waarin we de uitkomsten doornemen.

Kosten

Een Online Marketingstrategie Sprint begint bij € 1250.​ Voor een deep-dive in specifieke marketing kanalen, waaronder social media, organische zoekresultaten (SEO), e-mail of online advertenties, wordt dit uitgebreid met een analyse per extra kanaal. Uitgebreide Online Marketingstrategie Sprints hebben een langere doorlooptijd. Vraag hiervoor een offerte op maat aan.​

online marketingstrategie sprint

ONLINE MARKETING SAMENWERKING

Birdwing Digital zoekt altijd de slimste groeistrategie voor missiegedreven organisaties. De Online Marketingstrategie Sprint is niet de beste optie voor élke organisatie, omdat het om een tijdsinvestering van beide kanten vraagt. In ruil daarvoor krijg je efficiënte, kosteneffectieve en professionele online marketing begeleiding. Omdat de sprint maar drie weken duurt, kun je snel aan de slag met het bijsturen van je online marketing activiteiten én sneller online resultaten behalen.

Veel kleinere organisaties en start-ups hebben professionele expertise nodig om hun online strategie te verbeteren, maar hebben niet het budget voor langdurige betrokkenheid van een freelance online marketingconsultant.

De Online Marketingstrategie Sprint biedt dan uitkomst!

Ben je geïnteresseerd? Vraag dan een offerte aan voor een sprint naar jouw Online Marketingstrategie of neem contact op voor meer informatie.

WAT IS EEN ONLINE MARKETINGSTRATEGIE?

Een volledige online marketingstrategie bestaat uit een onderscheidende  propositie, persona’s en de kanalen waarmee je ze online aanspreekt, uitgewerkte customer journeys en conversiepaden. De basis bestaat uit online doelstellingen en Key Performance Indicators (KPI’s) gericht op naamsbekendheid, traffic, engagement, leads en/of klanten.

 

Het mooie van een online marketingstrategie is dat de resultaten bij toepassing ervan meetbaar zijn met Google Analytics!

ONLINE MARKETINGSTRATEGIE VRAGEN

Heb je een duidelijke visie en richting en een marketingplan, persona’s en customer journey of donor journey in kaart? Dan heb je de belangrijkste tools in handen voor een online marketingstrategie!

  • Stel jezelf nu eens de volgende vragen:
  • Hoe kun je jouw persona’s online bereiken?
  • Welke actie wil je dat ze ondernemen?
  • Wordt er op jouw producten / diensten gezocht?
  • Staat je website hoog in Google op belangrijke zoekwoorden?
  • Hoe onderscheidend is je propositie?
  • Komt de call-to-action duidelijk naar voren op je site?
  • Hoe sluit je online marketing aan op je marketingplan?
  • Wat is je online marketing budget?
  • Wie heb je nodig om actie op online marketing te ondernemen?

UITWERKEN VAN DE CUSTOMER JOURNEY

Door met je persona’s naar de fasen van je customer journey of donor journey te kijken, kun je gaan invullen:

BEWUSTWORDING

Wanneer wordt je doelgroep zich bewust van je merk? Hoe zorg je voor bereik en traffic naar de website? Hoeveel touchpoints zijn nodig?

Interesse

Hoe zorg je ervoor dat je website bezoekers bij jouw merk betrekt met een duidelijke en onderscheidende propositie?

ACTIVATIE

Wat triggert bezoekers om voor je merk te kiezen en over te gaan tot aankoop of donatie?

Connectie

Hoe zorg je voor een ‘wauw-moment’, waardoor klanten / donateurs de waarde zien en voelen van je merk en terug blijven komen?

Loyaliteit

Wat maakt klanten ambassadeurs? Hoe maak je ‘friends’ van ze die anderen ook overtuigen om voor jouw merk te kiezen?

HOE KOM JE AAN EEN ONLINE MARKETINGSTRATEGIE?

Birdwing Digital biedt missiegedreven organisaties online marketing diensten zoals online adverteren, SEA, SEO, social media, content marketing en trainingen. Maar, ik begin meestal bij de online marketingstrategie om 'de trap tegen de juiste muur aan te zetten'. Lijkt het je een enorme klus om zo’n online marketingstrategie uit te werken, dan help ik je hier graag bij in een Online Marketingstrategie Sprint!

online marketing advies

STRATEGISCHE KEUZES

Wat worden de pijlers van je online marketingstrategie? In welke fasen van de funnel zet je welke kanalen in voor welke doelstellingen? Welke content is belangrijk voor die kanalen? Hoe ga je meten of je de doelstellingen bereikt? Voor elke fase in de customer journey kun je weer andere kanalen kiezen met andere contentstrategieën.

GROEISTRATEGIE

Hoger in Google en meer traffic
Ben je een social enterprise met een fantastisch idee dat de wereld mooier maakt en heb je al aardig wat zichtbaarheid maar nog weinig bezoekers naar je website? Dan is een logische stap om in eerste instantie in je online marketingstrategie en customer journey nadruk te leggen op interesse. Door online adverteren (SEA, Google Ads) en het vergroten van de organische vindbaarheid van je website, kom je hoger in Google wat zorgt voor meer website bezoekers.

ENGAGEMENT STRATEGIE

De 'wauw-ervaring'
Als je al behoorlijk veel bezoekers naar je website krijgt, maar ze nog niet de gewenste actie ondernemen (conversie), leg je nadruk op activatie en connectie. Het overtuigen van bezoekers om voor jou te kiezen en ze vervolgens een ‘wauw-ervaring’ geven waardoor ze zich niet meer kunnen voorstellen dat ze ooit zonder jouw merk leefden. Je strategie bestaat uit het overtuigender maken van je propositie, website en conversieoptimalisatie.

RETENTIE STRATEGIE

Van donateurs ‘friends’ maken
Het kan ook zijn dat je als goed doel al veel bekendheid hebt en behoorlijk wat bezoekers naar je website. De focus in de online marketingstrategie kan dan gelegd worden op connectie en loyaliteit. Is er een ‘wauw-moment’ als mensen donateur worden? Hoe maak je ze nóg enthousiaster over hun bijdrage zodat ze ambassadeur worden? Bedank je ze voldoende? Wat triggert ambassadeurs of ‘friends’ om zo betrokken te zijn en hoe krijg je nog meer friends?

TEST & LEARN

Dingen veranderen
De customer journey en je online marketingstrategie veranderen in de loop van de tijd, net als de nadruk op een specifieke fase. Zie je customer journey en online marketingstrategie als een ‘levend’ geheel waar je steeds even naar kijkt. Klopt het nog? Ligt de focus op de juiste online marketingkanalen? Worden KPI’s behaald? Of is het tijd om bij te sturen? Het mooie van online marketing is dat het laagdrempelig is om nieuwe kanalen te testen. Door te testen of een kanaal werkt voordat je er alles op inzet, haal je maximaal effect.